Superspray is een initiatief van drie ondernemers die tijdens een businessclub-bijeenkomst bij toeval in gesprek raakten en tot het idee kwamen. Guus Ploeger vanuit zijn rol als commercieel directeur bij een productiebedrijf voor schoonmaakmiddelen, Filipe Batáglia met zijn achtergrond in retail/fashion en Tineke Stel met haar ervaring met strategie, positionering en het omzetten van ideeën in business.
In de professionele markt worden naast
traditionele chemische schoonmaakmiddelen ook microbiologische reinigers
toegepast. Ze zijn er in vloeibare en in sprayvorm en worden ingezet in vele
sectoren, waaronder de health care, animal care, leisure, automotive en sport. De
positieve ervaringen met deze technologie gaan tientallen jaren terug.
Met deze kennis en de toepassingsmogelijkheden
in het achterhoofd heeft het drietal het idee gevat om het product in sprayvorm
door te ontwikkelen voor het gebruik door consumenten om net als in de
professionele sector een beter alternatief te kunnen bieden voor chemische
reiniging die belastend is voor materiaal, mens en milieu.
Het Nederlandse productiebedrijf waar de oorsprong
ligt van de vloeistof is opgericht in 1948 en recent verkocht aan een groter
Nederlands productiebedrijf, die de mooie eigenschappen van microbiologie
omarmt en de productie zal voortzetten.
De directe contacten van het Superspray team
met de producent van sporen, de ontwikkelaar van parfums en diverse verpakkingstoeleveranciers
zorgen ervoor dat er goed zicht is op de samenstelling en de kwaliteit van het
eindproduct van Nederlandse bodem: Superspray in spuitbus en sprayflacon.
Vooralsnog ligt de focus op de retail/fashionbranche
omdat Superspray daar een enorme toegevoegde waarde heeft voor de consument:
duurzaamheid, kostenbesparing en gemak zijn de top drie voordelen. Voor de
retailer is het al even interessant vanwege de opties voor branding, cross
selling en klantenbinding. En wat de toekomst betreft: de mogelijkheden zijn eindeloos.